.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محسن رضایی؛ نگرانی های تازه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته با حضور در روزنامه خبر، ضمن بازدید و آشنایی با مجموعه خبرآنلاین به سئوالات خبرنگاران و پرسش‌های کاربران پاسخ داد.

سیدمحسن فرجادی: محسن رضایی در این گفت و گوی صریح موضوعاتی را طرح کرد که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

او که یکی از نامزدهای ریاست جمهوری دهم بود نگاه و تحلیلی دیگر به مسائل پس از انتخابات داشته و معتقد است باید با نگاهی آسیب شناسانه درباره موضوعاتی که نسبت به آن غفلت شده است اندیشید.

نگرانی رضایی این بار نه از جنس سیاسی بلکه با نگاهی به آینده و به گفته خودش مثلاً در 10 سال دیگر از جنس تربیتی - معنوی است.

او برخلاف عده‌ای که آسیب‌های ظاهری انتخابات سال پیش برایشان مهم است می‌گوید: «آثار تربیتی و اعتقادی مسائل پس از انتخابات بررسی نشده است.»

وی در توضیح این موضوع تصریح کرد: آثار تربیتی و عقیدتی بعد از انتخابات در نسل سوم و چهارم که می‌خواهیم انقلاب را به آنها تحویل دهیم بررسی نشده است.

وی نگران آن است در زمانی که توسط عده‌ای نسل اول انقلاب تخریب می‌شوند اگر این تصویر شکل بگیرد تأثیر خودش را در 10 سال آینده نشان خواهد داد.

وی که در کارنامه کاری‌اش فرماندهی سپاه پاسداران در سالهای دفاع مقدس را دارد با اشاره به مثالی نظامی می‌گوید: یک نوع مین دریایی هوشمند با کار گذاشته شدن در کف دریا، زمانی که سنسورهایش از حضور کشتی‌ها فعال می‌شود به روی آب آمده و انفجاری ناگهانی رخ می‌دهد. وی با این مثال یادآور می‌شود که رسوب‌های هوشمندی که در ذهن نسل سوم و چهارم انقلاب نشسته است می‌ماند و بعدا مانند مین منفجر می‌شود و تبعاتی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر مسئله ولایت فقیه و امام و یاران امام ورهبری و اصول انقلاب زیر سئوال رفت در گفت و گو با خبر گفت: چون این زیر سئوال رفتن توسط خودی‌ها صورت می‌گرفت و هضم آن سنگین بود آثار آن به عنوان آثار منفی رسوب و می‌کند و در ده سال آینده آثاری را مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: تصویر منفی که از نظام جمهوری اسلامی ایجاد شد تصویری غیر واقعی بود.

محسن رضایی که معتقد است یک زمان کار ما سیاست‌سازی بود اما امروز تقویت جامعه، خانواده، روستا، شهر، استان و تنظیم مجدد رابطه معنویت و اخلاق با جامعه در اولویت است در این گفت و گو تأکید می‌کند که باید در پی جامعه‌سازی باشیم و لذا در این راستا قدرت اقتصادی، علمی، فناوری و فرهنگی در عرصه اجتماعی بسیار مورد توجه قرار خواهد بود؛ بنابراین معتقدم که ما به عصر جدیدی وارد شده‌ایم و قهرمانان آینده ما نخبگانی هستند که جامعه ایرانی و اسلامی را خواهند ساخت.

وی با اشاره به اینکه «جامعه امروز اسلامی و ایرانی نیست» می‌گوید: ما در شهرسازی، فرهنگ، ادبیات و. . . با جامعه آرمانی فاصله داریم.

وی ضمن انتقاد از روشنفکران و سیاسیون معتقد است: فضای ذهنی دوستان سیاست است و به دولت- ملت فکر می‌کنند و به جامعه آرمانی کمتر می‌اندیشند و بحث قدرت محور بحث‌های آنان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبر گفت: زمانش رسیده که انتقال ذهنی و معرفتی و برنامه‌ای پیدا کنیم. نخبگان و دولت مردان برنامه‌ای ندارند عده‌ای هنوز در گذشته زندگی می‌کنند. رضایی در این گفت و گو با اشاره به اینکه سه بار بوش قصد حمله به ایران داشت گفت: ولی راهبری‌های مقام معظم رهبری در حوزه سیاستهای هسته‌ای و سلاح‌های ایرانی در خلیج فارس این فکر را از سر آمریکایی‌ها برد.

رضایی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و اینکه آمریکا اینگونه رو به «جنگ اقتصادی» با ایران آورده است تصریح کرد: باید بسیج عمومی و ملی دهیم. باید در کشور از همه نخبگان، کارآفرینان و از همه ظرفیت‌های کشور برای مقابله با تحریم‌ها استفاده کنیم.

رضایی در این گفت و گو خبری هم درباره خاطراتش داشت. بر اساس گفته‌های او خاطراتش با برشی از سال آخر جنگ تا جندی دیگر منتشر می‌شود. او که به منظور بررسی سال آخر جنگ خاطراتش را منتشر می‌کند در گفت و گو با خبر از خط تشکیک در پایان جنگ انتقادات جدی دارد، جریانی که به گفته او هم در دوره اصلاحات و هم در دوره فعلی مطرح شده است؛ در آن سال توسط گنجی و در دوره فعلی به وسیله کسانی که هیچ وقت در جنگ نبودند و به دنبال توجیه خود هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.431 seconds.